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Signal vs. Noise in Patient Care: Why Facebook & Co Won’t Replace Your Clinical Skills
There are two types of things that surround the doctor-patient encounter: there is signal and there is noise. By “signal” we refer to things like rapport, relationship, trust, communication, empathy and so forth. By “noise” we mean nuisances like: appointment scheduling, payment, insurance forms, telephone calls, prescriptions, referrals etc. During the signal part, the actual medical problem gets solved. The noise part is the bureaucracy, the necessary evil that comes with the encounter. If you are a startup that’s focusing on how to improve the doctor-patient encounter, a survey of 843 Americans conducted by the communications company Capstrad might be of special interest to you. When asked if they would take advantage of social media tools like Facebook or Twitter if their doctor offered them, only 11% answered yes. Similarly, only 20% would use chat or instant messaging and a mere 31% would use an online forum. On the other hand, 48% would use online bill payment tools, 50% would like to have online access to medical records and 56% would schedule their appointments on the web. As Karen Albritton, Capstrad’s president put it in a press release: It appears consumers are willing to move administrative experiences such as bill […]
Android dominiert: 67 Prozent Marktanteil in Deutschland
Jedes zweite Smartphone in Deutschland läuft bereits mit dem Google Betriebssystem Android. Innerhalb von einem Jahr (Q4 2011/2012) konnte Google seinen Marktanteil um 5,9 Prozentpunkte auf 66,6 Prozent ausbauen. In allen großen, europäischen Märkten (Großbritanien, Frankreich, Italien, Spanien) liegt der Android-Marktanteil über 50 Prozent. Jedes 4. Smartphone in Deutschland ist ein iphone (24,7%). Das Windows […]
Health-Apps: Ja, bitte! Aber … Erste Ergebnisse GAPP-Studie
Verbraucher und Patienten werden derzeit im Rahmen der bundesweiten GAPP-Studie befragt zu ihrer Haltung health-Apps gegenüber. Die erste Zwischenauswertung der Verbraucherfragebögen (n = 141 ) zeigt folgendes Bild: Die große Mehrheit der Verbraucher ist überzeugt vom Nutzen der Gesundheits-Apps und stimmt zu, dass Apps sie in folgenden Bereichen sinnvoll unterstützen können: Einhaltung eines gesundheitsförderlichen Lebensstils […]